Veel gestelde vragen

Hoe kan ik betalen?
Bij Be Cute and Luxurious, Be CL! heb je 2 mogelijkheden om te betalen. Je kan direct betalen met Ideal, dit gebeurd via Mollie. Zo hoef je er later niet meer aan te denken en is alles direct geregeld. Ook is er de mogelijkheid om achteraf te betalen d.m.v. AfterPay. Deze betaaloptie dient binnen 14 dagen betaald te worden. Beide betaalopties vind je tijdens het afrekenproces.
(AfterPay wordt per 4 oktober Riverty)

Kan ik een item ruilen?
Nee, het is helaas niet mogelijk om een item om te ruilen. U dient hiervoor het ongewenste item retour te sturen en voor het gewenste item een nieuwe bestelling te plaatsen.    

Kan ik een item retourneren?
Jazeker. Mocht je toch niet tevreden zijn met je items, dan kan je deze op eigen kosten retour sturen naar ons postadres. Retourneren is alleen mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling.
Sale items kunnen helaas niet geretourneerd worden.

Kan ik een SALE item retourneren?
Nee, het is helaas niet mogelijk om een SALE item te retourneren.

Hoeveel dagen heb ik om mijn bestelling retour te sturen?
Je hebt maximaal 14 dagen bedenktijd. Binnen deze 14 dagen is het mogelijk om je bestelling retour te sturen. Dit gaat in op de dag dat je je bestelling ontvangt.

Hoe kan ik een item retour sturen?
Je kunt je pakketje retour sturen via bijvoorbeeld PostNL of DHL. Gebruik hiervoor ons postadres. Omdat de retourkosten voor eigen rekening zijn, dien je je pakketje als een nieuw pakketje te verzenden. Wij adviseren om je pakketje altijd met een track&trace code te versturen. Zo kan je altijd achterhalen waar je pakketje zich bevind en of wij het ontvangen hebben. Bij verlies van het pakketje kunnen wij niks voor je betekenen zonder jouw track&trace code. Bewaar je track&trace code dus goed totdat je retour verwerkt is en het geld op je rekening is bijgeschreven.

Waar kan ik mijn retourpakket naartoe sturen?
Je mag je retourpakket sturen naar onderstaand postadres:

Be Cute and Luxurious, Be CL!
Rijdergulden 13
8253 CP  Dronten
Vergeet niet om je pakket voldoende te frankeren, anders zijn wij genoodzaakt om eventuele extra verzendkosten te verwerken bij je retourpakket.

Kan ik een retourpakketje ook naar een afhaalpunt opsturen?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Wij zijn niet in de gelegenheid om op verschillende afhaallocaties pakketjes af te halen. Geretourneerde items worden alleen verwerkt als deze op ons postadres binnen komen.

Wat zijn de retourvoorwaarden?
*Retourneren is alleen mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling.
*Het item moet compleet zijn en voorzien van de originele labels en verpakking.
*Het item heeft geen gebruikerssporen.
*Gedragen, beschadigde of gewassen items worden niet retour genomen.
*Indien niet aan deze voorwaarden is voldaan, behouden wij het recht om retourzendingen terug te sturen en deze verzendkosten opnieuw in rekening te brengen bij de koper.
*Het retour verzendrisico en de kosten van het retourneren zijn voor de koper.
*Wij adviseren u om de TRACK&TRACE CODE te bewaren totdat uw retour is verwerkt en het bedrag op uw rekening is bijgeschreven. U kunt uw retour ook als aangetekend poststuk retour sturen, ook deze kosten zijn voor de koper.
*Wanneer u gratis levering heeft ontvangen en na het verwerken van uw retour, het resterende orderbedrag onder de €75,00 uitkomt, brengen wij alsnog de verzendkosten in rekening. Deze worden verrekend met het terug te ontvangen bedrag.
*Wij streven ernaar om uw retour, na aankomst bij ons, binnen 5 werkdagen te verwerken.
*U kunt uw retour uitsluitend via verzending retourneren. Het is helaas niet mogelijk om uw retour bij ons postadres af te geven. Deze afgegeven items zullen niet in behandeling genomen worden en dus niet gecrediteerd worden.
Let op: SALE items kunnen niet geretourneerd worden.

Hoe kan ik mijn retour volgen?
Wij adviseren om je retourpakketje met track&trace te versturen. Je kunt dan zelf zien of wij je retourpakketje hebben ontvangen. Wij sturen geen bevestiging bij het ontvangen van je retour. Wij streven ernaar om je retour binnen 5 werkdagen te verwerken. Zodra het verwerkt is zal je van ons een bevestiging ontvangen.
Let op: Als je zonder track&trace code verstuurd, kan je dit niet checken. Bij verlies van je retourpakketje kunnen wij niks voor je betekenen zonder jouw track&trace code. Deze manier van retour sturen is geheel op eigen risico.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
We streven ernaar om een geretourneerd item binnen 5 werkdagen verwerkt te hebben. Dit gaat in op de dag dat het pakketje bij ons binnen komt.

Mag ik meerdere bestellingen in één retourpakket samenvoegen?
Ja hoor, dat mag zeker. Zorg er in dat geval wel voor dat de ‘oudste‘ retour items niet buiten de 14 dagen bedenktijd valt. Zie retourvoorwaarden. Anders kunnen wij deze niet meer verwerken.
Bij iedere bestelling wordt een retourformulier bijgevoegd. Vul van iedere bestelling het retourformulier in. Zo kunnen wij zien welk item van welk ordernummer retour komt. Anders kunnen wij het niet verwerken.

Ik heb geen retourformulier meer?
Geen probleem. Hieronder vindt u een nieuw retourformulier. Print hem uit, vul hem in en voeg hem toe aan het retourpakket.
Klik hier voor het Retourformulier

Is het mogelijk om een bestelling op te splitsen en naar verschillende adressen te versturen?
Per bestelling kan er maar één afleveradres opgegeven worden. Het factuuradres en het afleveradres mogen wel van elkaar verschillen. Deze kunt u invullen tijdens het bestelproces.
Wilt u toch dezelfde items naar verschillende adressen versturen? Dan dient u per afleveradres een aparte bestelling te maken. Let op: Hierbij betaald u per bestelling ook de bijbehorende verzendkosten.

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten voor pakketpost bedragen €5,75 per pakket. Wij bieden ook de mogelijkheid om een bestelling met ALLEEN sieraden als brievenbuspakket te kunnen versturen. Deze verzendoptie is dus alleen mogelijk voor een bestelling met alleen sieraden. De verzendkosten voor een brievenbuspakketje bedragen €3,95.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
We streven ernaar om een geplaatste en reeds volledig betaalde bestelling zo snel mogelijk te versturen. Dit zal binnen 1-3 werkdagen verzonden worden.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Zodra je bestelling bij ons binnenkomt, wordt deze binnen 1-3 werkdagen verwerkt. Als je bestelling nog niet de deur uit is, is dit eventueel nog mogelijk. Stuur ons in dat geval zo snel mogelijk een duidelijke e-mail met je naam, ordernummer en gewenste wijziging.
Als je bestelling al onderweg is, is het helaas niet meer mogelijk om deze te wijzigen.

Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dit nog?
Zodra je bestelling bij ons binnenkomt, wordt deze binnen 1-3 werkdagen verwerkt. Als je bestelling nog niet de deur uit is, is dit eventueel nog mogelijk. Stuur ons in dat geval zo snel mogelijk een e-mail met je naam, ordernummer en de duidelijke vraag om de bestelling te annuleren.
Als je bestelling al onderweg is, is het helaas niet meer mogelijk om deze te annuleren. De bestelling kan je in dit geval zelf op eigen kosten retourneren.

Ik heb een foutje gemaakt in mijn adresgegevens, wat nu!?
Stuur ons dan zo spoedig mogelijk een e-mail met de juiste gegevens. Vermeld hierin je naam, ordernummer en de juiste adresgegevens. Mocht je bestelling nog niet verzonden zijn, dan kan het aangepast worden.
Als je bestelling al onderweg is, dan is het helaas te laat en kunnen wij jouw fout niet meer herstellen.

Hoe volg ik mijn bestelling?
Zodra je bestelling verstuurd is, zal je van ons een e-mail ontvangen met een track&trace code. Met deze track&trace code kan je je pakketje volgen.

Mijn track&trace code werkt niet?
Je track&trace code is zichtbaar vanaf het moment dat je pakketje is gescand in het sorteercentrum van de vervoerder. Vanaf dat moment is je pakketje te volgen.

Ik heb geen bevestigingsmail of track&trace code ontvangen?
Als je bestelling goed is afgerond, ontvang je van ons automatisch een bevestigingsmail. Als je voor het eerst bij ons besteld, kan het zijn dat deze e-mail bij de spam binnenkomt. Dit kan wel eens gebeuren, omdat wij misschien nog een onbekende afzender zijn.
De e-mail met track&trace code ontvang je zodra wij jouw pakketje versturen. Mocht je twijfelen, dan kan je ons altijd een e-mail sturen.
Mocht er een foutje in het e-mailadres staan? Stuur ons in dat geval zo spoedig mogelijk een e-mail met je naam, ordernummer en vermeld hierin duidelijk het juiste e-mailadres.

Ik heb een beschadigd item ontvangen, wat nu?
Dat is vervelend! Tijdens het inpakken en verzendklaar maken van de bestelling worden de items gecontroleerd op schade en fabricagefouten. Helaas kan het voorkomen dat jouw bestelling beschadigd raakt tijdens de verzending.
Controleer de bestelling daarom meteen na ontvangst, ook als je de items pas later nodig hebt. Mocht je onverhoopt toch een beschadigd item ontvangen? Dan vragen we je om binnen 24 uur na ontvangst een e-mail te sturen naar onze klantenservice. Vermeld in de e-mail je naam, ordernummer, omschrijf de schade en stuur als bijlage een duidelijke foto toe. Onze klantenservice neemt dan zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 24 uur, contact met je op en samen zoeken we naar een juiste oplossing. Ons e-mailadres is: klantenservice@becuteandluxurious.nl
Indien schade niet binnen 24 uur na ontvangst bij ons gemeld is, kunnen wij deze afwijzen.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat nu?
Oeps, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Neem in dit geval binnen 24 uur na ontvangst van je bestelling contact op met onze klantenservice. Ons e-mailadres is: klantenservice@becuteandluxurious.nl
Samen zullen we dit zo snel mogelijk oplossen.

Het item dat ik graag wil bestellen is niet meer op voorraad. Wordt deze nog aangevuld?
We doen ons best om uitverkochte items zo spoedig mogelijk aan te vullen. Houdt onze webshop dus een beetje in de gaten. Mocht het zo zijn dat de groothandel ook niet meer kan leveren, dan zal het item uit de webshop verdwijnen en dus niet meer terug op voorraad komen.

Kan ik items reserveren?
Het is helaas niet mogelijk om items te reserveren. Ook de items in je winkelwagen zijn niet voor je gereserveerd. Wil je deze items toch graag hebben, bestel ze dan snel voordat ze uitverkocht zijn.

Heeft Be Cute and Luxurious, Be CL! een fysieke winkel?
Nee, wij hebben op dit moment geen fysieke winkel.

Zijn de prijzen inclusief BTW?
Ja, de getoonde prijzen in de webshop zijn inclusief BTW.

Uitleg AfterPay voor onze klanten:
AfterPay voert voor Be Cute and Luxurious, Be CL! het volledige achteraf betaalproces uit. Wanneer je je bestelling afrondt via AfterPay ontvang je van hen een digitaal betaaloverzicht en betaal je het orderbedrag aan AfterPay. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in het privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over achteraf betalen met AfterPay? Ga dan naar de website van AfterPay.
(AfterPay wordt per 4 oktober Riverty)

Waar kan ik een klacht indienen?
Heb je een klacht? Dat is vervelend. Laat het ons weten, zodat we het hopelijk op kunnen lossen.
Dit kan via het contactformulier of stuur een e-mail naar onze klantenservice. Ons e-mailadres is: klantenservice@becuteandluxurious.nl
Heb je een klacht over een ontvangen item? Dan heeft een e-mail sturen onze voorkeur. Je hebt dan ook de mogelijkheid om een foto mee te zenden. Zo kunnen wij zien wat het probleem is en kunnen wij een passende oplossing zoeken. Vermeld ook je naam, ordernummer en omschrijf duidelijk je klacht. 
We streven ernaar om binnen 24 uur contact met je op te nemen.
Klachten via facebook of facebook messenger kunnen helaas niet in behandeling worden genomen. Hopelijk komen we samen tot een juiste oplossing.

Wanneer is de klantenservice bereikbaar?
Onze klantenservice is op werkdagen via e-mail en het contactformulier bereikbaar van 9.00u-17.00u. Op feestdagen is onze klantenservice gesloten. Wel kan er altijd een e-mail gestuurd worden.
We streven ernaar om op werkdagen binnen 24 uur te reageren. We doen ons best om alle berichten en vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.
Ons e-mailadres is: klantenservice@becuteandluxurious.nl